Od redaktora: Zadanie dla ministra

Czytaj dalej
Fot. Szymon Starnawski / archiwum Polska Press
Grażyna Tomala-Tylman

Od redaktora: Zadanie dla ministra

Grażyna Tomala-Tylman

Polskiej szkole bliżej do chińskiego systemu nauczania niż fińskiego. Zauważył to rzecznik praw dziecka i zaapelował do minister Zalewskiej, która tak energicznie porządkuje właśnie system szkolnictwa, żeby z równym zaangażowaniem pochyliła się nad problemem nadmiaru zadań domowych.

Grzegorz Gałasiński Grażyna Tomala-Tylman

To, jak przemęczony bywa uczeń, wie każdy rodzic dzieci w wieku szkolnym. Tym, którzy dzieci nie mają, do wyobraźni niech przemówią dane OECD: polscy uczniowie spędzają 7 godzin w tygodniu na odrabianiu lekcji, dwie godziny więcej niż ich koledzy w innych krajach. Jeszcze krócej (3 godz.) ślęczą nad zadaniami dzieci w Finlandii i Korei Płd., których systemy edukacji są niedoścignionym wzorem. O tym, że zadawanie jest nie tylko niepedagogiczne, ale też niezgodne z Konstytucją RP alarmował kilka lat temu rzecznik praw ucznia. Na nic zdały się jego apele do ministra edukacji. I nic nie zmieni się dziś, bo ciągle za dużo mamy w szkole anachronicznej pedagogiki, a za mało zaufania do ucznia.

Grażyna Tomala-Tylman

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.