Frel

Zima to bardzo dobry okres na trenowanie. Wiele dobrych cech dla organizmu

Zima to bardzo dobry okres na trenowanie. Wiele dobrych cech dla organizmu Fot. Freeimages.com
Frel

Polska zima to okres, który nie sprzyja aktywności fizycznej. To powszechna opinia. Nic bardziej mylnego. Niesie z sobą dużo pozytywnych cech.

Krótki dzień, śnieg i niskie temperatury nie zachęcają do wychodzenia z domu, przez co część osób w ogóle rezygnuje z aktywności fizycznej, a nieliczni pozostali wybierają ćwiczenia w pomieszczeniach.

Tymczasem ruch zimą na świeżym powietrzu przynosi wiele korzyści i naprawdę warto z niego korzystać. Co nam daje?

Bardziej efektywne spalanie kalorii

Trenując na świeżym powietrzu przy niskiej temperaturze, nasz organizm zużywa więcej energii na utrzymanie stałej ciepłoty ciała. Dzięki temu, wykonując te same ćwiczenia, spalamy więcej kalorii i szybciej pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Trening zimą na świeżym powietrzu to najkrótsza droga do wymarzonej figury na wiosnę!

Zwiększenie siły i wytrzymałości

Podczas treningu zimą na świeżym powietrzu nasze mięśnie muszą wykonać większą pracę, aby pokonać opór śniegu, a to przyczynia się do zwiększenia siły i wytrzymałości. Dzięki temu zimowy trening na powietrzu nie tylko będzie dużo bardziej efektywny, ale także zaprocentuje w cieplejszych miesiącach, kiedy to trening na suchym, równym podłożu nie będzie sprawiał nam najmniejszych trudności.

Hartowanie organizmu i wzrost odporności

Zima kojarzy się nam z czasem, kiedy łatwo się przeziębić, a tymczasem regularna aktywność na świeżym powietrzu hartuje organizm i znacznie wzmacnia odporność. Po wysiłku rośnie produkcja białych krwinek, które chronią nasz organizm przed wywołującymi choroby drobnoustrojami.

Do zimowych ćwiczeń jest nam potrzebna jedynie odrobina motywacji i odpowiedni ubiór. Po około 30-45 minutach aktywności fizycznej w organizmie zaczynają wydzielać się endorfiny - hormony szczęścia, niezależnie od tego, czy na dworze jest ciepło, czy zimno będziemy czuli się lepiej.

- Jedną z możliwości aktywności fizycznej jest nordic walking, sport dla każdego bez względu na wiek, kondycję czy masę ciała. Takie ćwiczenia można uprawiać wszędzie, niezależnie od pory roku - mówi Marcin Kantorski z serwisu Prezentmarzeń.com. - Nordic walking to całkowicie bezpieczna dyscyplina, do której praktycznie brak jest przeciwwskazań. Aby zaktywizować leniuchów, można podarować taką aktywność w postaci pierwszej lekcji z instruktorem. By trening był efektywny, pokaże on, jak opanować prawidłową technikę marszu z kijkami, które ułatwiają zachowanie równowagi oraz odciążają stawy i kręgosłup, dzięki czemu nordic walking może uprawiać każdy, również kobiety w ciąży i osoby starsze.

Lepsze dotlenienie i więcej energii

Każda z komórek naszego ciała potrzebuje tlenu, by mogła sprawnie funkcjonować. Zimą, kiedy większość czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach, tego tlenu może nam czasem brakować, co zwykle objawia się ospałością, uczuciem ciągłego zmęczenia i zniechęcenia, problemami z pamięcią i koncentracją.

Wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu sprawia, że nasz oddech i tętno przyspieszają, w wyniku czego krew krąży szybciej i dostarcza do komórek większą ilość tlenu. Tym samym regularne treningi zapobiegają negatywnym skutkom niedotlenienia oraz sprawiają, że mamy więcej energii i cieszymy się lepszym samopoczuciem.

Zapobieganie niedoborom witaminy D

Witamina D wytwarzana jest w skórze pod wpływem działania promieni słonecznych i odgrywa ważną rolę w procesie mineralizacji kości.

Zimą, kiedy dzień jest krótszy i mniej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, nasz organizm bardzo często nie może wytworzyć odpowiedniej dawki witaminy D, co prowadzi do jej niedoboru i zmniejsza przyswajalność wapnia z diety. Trening na świeżym powietrzu, zorganizowany kiedy na zewnątrz jest jeszcze widno, pozwala zapobiegać niedoborom witaminy D.

Trening zimą na świeżym powietrzu przynosi wiele korzyści dla naszego organizmu, a co więcej jest też źródłem ogromnej satysfakcji.

Warto pokonać pokusę pozostania w kapciach przed telewizorem, by zaznać tego niezwykłego uczucia i móc na własnym ciele doświadczyć dobrodziejstw zimowego treningu na świeżym powietrzu.

Frel

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dzienniklodzki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.