Piotr Jach

Wielkie zmiany w komunikacji miejskiej w Łodzi

Wielkie zmiany w komunikacji miejskiej w Łodzi
Piotr Jach

- Czeka nas duża zmiana i to zmiana, co do której nie zakładamy, że w pierwszym momencie musi być przyjęta pozytywnie - mówi wiceprezydent Łodzi Wojciech Rosicki. - Po pół roku od wdrożenia nowego systemu zrobimy jego podsumowanie i wprowadzimy konieczne zmiany.

Od 15 marca rozpocznie się zakrojona na szeroką skalę kampania informacyjna poprzedzająca wprowadzenie z dniem 2 kwietnia radykalnych zmian w łódzkiej komunikacji miejskiej. Na przystankach MPK pojawią się wolontariusze, którzy będą zbierać opinie łodzian na temat nowej siatki połączeń transportu publicznego.

- Czeka nas duża zmiana i to zmiana, co do której nie zakładamy, że w pierwszym momencie musi być przyjęta pozytywnie - mówi wiceprezydent Łodzi Wojciech Rosicki. - Po pół roku od wdrożenia nowego systemu zrobimy jego podsumowanie i wprowadzimy konieczne zmiany.

W centrum Łodzi główny ciężar transportu zbiorowego mają wziąć na siebie tramwaje, które będą kursować na tyle często, by stanowić konkurencję dla samochodów. Po al. Kościuszki i ul. Piotrkowskiej mają jeździć co 2 minuty. Na trasie W-Z, na ul.Zielonej/Narutowicza i środkowym odcinku ul. Gdańskiej - co 3 minuty. Nieco mniej będzie kursów po al. Politechniki/ul. Żeromskiego - co 4 - 6 min, podobnie na ul. Pomorskiej w kierunku ronda im. Solidarności. Ulicą Kopcińskiego tramwaje mają jeździć co 6 min. Podobnie, co 4 - 6 min., mają być obsługiwane ciągi poprzeczne do Piotrkowskiej: ulice Jaracza/Więckowskiego, Tuwima/Struga i Zamenhofa/Nawrot, którymi będą kursować autobusy.

- W centrum ma obowiązywać zasada, że wychodzimy na przystanek nie patrząc na rozkład jazdy i co chwila podjeżdża autobus lub tramwaj - mówi Tomasz Bużałek z Biura Strategii Miasta.

Eksperymentalnie zostanie wprowadzona uzupełniająca komunikacja autobusowa na ul. Ogrodową i Północną oraz na ul. Fabryczną, którą od ul. Przędzalnianej można będzie dojechać do pętli przy ul. Wydawniczej. Miasto będzie badać, czy te nowe połączenia zyskają pasażerów.

Rewolucja w komunikacji miejskiej ma zapewnić mieszkańcom osiedli łatwy transport do ważnych obiektów w centrum: szpitali (np. do szpitala im. Korczaka będzie można dojechać autobusem linii 80, której trasa zostanie wydłużona z Retkini przez centrum i Widzew aż do Janowa), stacji pogotowia (z dojazdem także autobusem nocnym) oraz na wyższe uczelnie (nowe połączenie ze Złotna). Do dworca Łódź Fabryczna będzie prowadzić z osiedli 7 linii autobusowych i kilka tramwajowych. Bezpośrednia linia autobusowa połączy dworzec z lotniskiem na Lublinku.

Piotr Jach

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.