Widziane od środka. Świat telefonicznych naciągaczy

Czytaj dalej
Maria Mazurek

Widziane od środka. Świat telefonicznych naciągaczy

Maria Mazurek

Mateusz Ratajczak zatrudnił się w „kotłowni”, czyli firmie naciągającej klientów na inwestycje finansowe. To specyficzne call center, którego cel jest jeden: za wszelką cenę znaleźć ofiarę. Motywacja oszustów? Zawrotne premie, imprezy, alkohol lejący się strumieniami i narkotyki. Książka zawiera m.in. elementarz zawodowca: 10-stronicowy zestaw chwytów i manipulacji, które pomagają wkręcić rozmówcę w sytuacje, w których pozbywa się pieniędzy.

Ile jest warte słowo dane wśród kłamców?

Mateusz Ratajczak: Mam wrażenie, że w świecie finansów słowa, obietnice, zapewnienia mają niewielkie znaczenie. Wiele razy się nad tym zastanawiałem. Bo przecież sam kłamałem.

W ramach dziennikarskiej prowokacji zatrudnił się pan w „kotłowni”, firmie naciągającej ludzi na fikcyjne inwestycje.

W dalszej części tekstu:

  • w jaki sposób telefoniczni "maklerzy" nakłaniają do "inwestycji"?
  • dlaczego dziennikarz wziął udział w prowokacji
  • co skłania ofiary do powierzenia pieniędzy obcym ludziom
Pozostało jeszcze 94% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Maria Mazurek

Jestem dziennikarzem i redaktorem Gazety Krakowskiej; odpowiadam za piątkowe, magazynowe wydanie Gazety Krakowskiej. Moją ulubioną formą jest wywiad, a tematyką: nauka, medycyna, życie społeczne. Jestem współautorką siedmiu książek, w tym czterech napisanych wspólnie z neurobiologiem, prof. Jerzym Vetulanim (m.in. "Neuroertyka" i "Sen Alicji"), kolejne powstały z informatykiem, prof. Ryszardem Tadeusiewiczem i psychiatrą, prof. Dominiką Dudek. Moją pasją jest łucznictwo konne, jestem właścicielką najfajniejszego konia na świecie.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.