Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Mundurki szkolne znów trendy? Chłopcy je lubią, lecz dziewczęta o wiele mniej

Czytaj dalej
Fot. 123rf
Jolanta Pierończyk

Mundurki szkolne znów trendy? Chłopcy je lubią, lecz dziewczęta o wiele mniej

Jolanta Pierończyk

Mundurki szkolne. Noszą je uczniowie szkół w Katowicach, Chorzowie, Tychach. A nawet... mały książę George w Thomas’s School w Londynie. Mundurki mają tylu zwolenników co przeciwników. A zdaniem psychologa w społeczeństwie obrazkowym mundurki pozwoliłyby uniknąć wzajemnego oceniania się uczniów na podstawie stroju.

Moja 7-letnia wnuczka nie mogła się doczekać, kiedy wreszcie pójdzie do szkoły i będzie miała prawo zakładać mundurek - śmieje się tyszanka Zofia Więcek. Jej wnuczka mieszka w Anglii, gdzie noszenie mundurków należy do dobrego tonu. Każda szkoła ma inny.

Mundurki, siłą rzeczy, zakładały nawet wnuki królowej angielskiej i to samo czeka także dzieci księcia Williama. Mały książę George już tego doświadcza. Prestiżowa prywatna Thomas’s School, do której został zapisany od września, oczywiście wymaga mundurków.

Jednolite stroje szkolne obowiązują w wielu krajach. Zwłaszcza w tych prestiżowych szkołach.

- Mundurek podkreśla elitarność szkoły. Uczniowie noszą go z dumą, manifestując swoją przynależność do wybranej społeczności szkolnej - mówi prof. Marek Szczepański, socjolog.

Jednolite stroje, czyli po prostu mundurki, zaczynają wracać i u nas. Na szczęście dla nich samych, innymi drzwiami niż te wcześniejsze. Już nie jako odgórny przymus, ale ważny element wizerunku danej szkoły.

Z takim elementem 1 września zaczęła swoje istnienie Szkoła Mistrzostwa Sportowego w Tychach. I od razu zrobiła dobre wrażenie. Kiedy dzieci w granatowych bluzach, na które wyłożone były białe kołnierzyki z białej koszuli, weszły do auli, publiczności dech zaparł w piersiach taki widok. Wyglądały pięknie. A kiedy nazajutrz na ulicy pojawiła się grupka nie tylko jednakowo ubranych dzieci, ale również z jednakowo granatowymi plecakami, nie było nikogo, kto by nie zwrócił na nią uwagi. I wystarczyło spojrzeć na mały napis na plecakach: „SMS Tychy”, żeby wszystko było jasne: Szkoła Mistrzostwa Sportowego.

Mundurek staje się trendy. Na pytanie „Czy chcielibyście mundurki?”, spora część gimnazjalistów tyskich powiedziała: „Tak, chcielibyśmy”.

Mundurki szkolne znów trendy? Chłopcy je lubią, lecz dziewczęta o wiele mniej
Marzena Bugała-Azarko Mundurki w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Tychach. Na zdjęciu jest klasa druga: Oskar Taton, Tosia Gielzecka, Michał Prazmo, Borys Kustra, Kajetan Wojtaszczyk i Paweł Konieczny.

Pozostało jeszcze 70% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Jolanta Pierończyk

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dzienniklodzki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.