Tramwaj podmiejski do Ozorkowa. Zlikwidują wiejską gminę Zgierz, żeby ocalić linię nr 46?

Czytaj dalej
Fot. Łukasz Kasprzak
Marcin Bereszczynski

Tramwaj podmiejski do Ozorkowa. Zlikwidują wiejską gminę Zgierz, żeby ocalić linię nr 46?

Marcin Bereszczynski

Na uratowanie zawieszonej linii tramwajowej nr 46 (Łódź - Zgierz - Ozorków) samorządom może zabraknąć pieniędzy.

Koszt prac szacowany jest na 160-200 mln zł, a roczne wydatki inwestycyjne samorządów wynoszą tylko 76 mln zł. Jednym z pomysłów na ratowanie linii jest likwidacja wiejskiej gminy Zgierz i przyłączenie jej do bogatszych sąsiadów - Zgierza i Ozorkowa.

Na blogu „Łódzkie Chwasty” i w rozmowach ekspertów coraz częściej mówi się o zmianie podziału terytorialnego, aby ratować linię tramwajową nr 46. Zgierz i Ozorków zapewniają, że znajdą pieniądze na remont torów na swoim terenie, jednak gmina wiejska Zgierz pieniędzy nie ma. Jej budżet nieco przekracza 50 mln zł, a remont 8 km linii biegnącej przez gminę to wydatek 63 mln zł. Stąd pomysły, aby podzielić gminę i włączyć ją do miast, które mają większe budżety. A wzrosną one jeszcze po powiększeniu terytoriów.

- To chyba żart - dziwi się zgierski poseł Marek Matuszewski (PiS). - Wkrótce mam spotkanie z ministrem inwestycji i rozwoju w sprawie linii 46. Rozmawiałem też z premierem. Sądzę, że rozwiążemy problem linii 46 i nie trzeba będzie parcelować dużej gminy.

Pozostało jeszcze 56% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Marcin Bereszczynski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.