Eliza Gniewek-Juszczak

Tanecznym krokiem na ścieżkę rowerową? Takiej dyskusji samorządowców o tańcu jeszcze nie było. Co z tego wyjdzie?

Tanecznym krokiem na ścieżkę rowerową? Takiej dyskusji samorządowców o tańcu jeszcze nie było. Co z tego wyjdzie?  Fot. Mariusz Kapała Radna województwa Beata Kulczycka, jednocześnie szefowa wydziału programowania i promocji urzędu miejskiego podczas Grand Prix Kaczmarek Electric MTB 2020 na trasie Nowa Sól - Otyń prywatnie lubi jazdą na rowerze. Czy przyjdzie czas na zawody na trasie Otyń - Zielona Góra Zatonie?
Eliza Gniewek-Juszczak

- Jak zawsze do tanga potrzeba dwojga. Może jednak warto dać się zaprosić do tańca? - zaproponował na Facebooku marszałek Elżbiecie Annie Polak Jacek Milewski. Chodzi o imprezę po pandemii? Nie. Sprawa dotyczy tego, czy zarząd województwa lubuskiego dofinansuje budowę ścieżki rowerowej z Otynia do Zielonej Góry Zatonia.

Inwestycje w okolicy Nowej Soli. Potrzebna nowa ścieżka rowerowa

O planach budowy ścieżki rowerowej, która połączyłaby dwa powiaty nowosolski i zielonogórski, a powstać miałaby pomiędzy Otyniem, a dawną wsią Zatonie, pisaliśmy kilkakrotnie. Pomysł dołączenia pomysłu do projektu, w ramach którego powstała ścieżka na zlikwidowanej linii kolejowej spodobał się mieszkańcom. Ale trzeba przedłużyć czas trwania dotychczasowego projektu i pozyskać dodatkowe unijne pieniądze.

Pozostało jeszcze 80% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Eliza Gniewek-Juszczak

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

robertpaluch8

Pomysł może ciekawy lecz dość kosztowny bo o ile mi wiadomo prawie milion za kilometr , poza tym struktura własnościowa terenu i sam przebieg dość kłopotliwy inwestycyjnie. Z miejscowością Zatonie ze ścieżkami nowosolskimi można połączyć się od innej strony. Otóż z Rudna przez Lubieszów dalej do Studzieńca prowadzi już ścieżka rowerowa lub pieszo rowerowa wystarczy tylko trochę zrewitalizować cześć odcinka Lubieszów-Stypułów (wystarczy po prostu o niego zadbać). Potencjalnie do wykonania od Studzieńca przez Książ Śląski do Zatonia mniej skomplikowany , krótszy i jeszcze można wykorzystać nieczynną starą drogę przez czarną strugę z piękną aleją dębów. Reasumując w efekcie końcowym mamy bardzo atrakcyjny turystycznie łącznik z pięknym 5h zrewitalizowanym parkiem w Lubieszowie następnie aleją lip i średniowiecznym kościołem w Studzieńcu dalej Czarna Struga i wyjątkową aleją dębów i dojeżdżamy do Zatonia pod sam zamek. Długość konieczna do wybudowania 6,6km reszta już jest lub do wykorzystania stara zamknięta droga.
Efekt końcowy podobny bo łączy sieć Nowosolską i Zielonogórską i kończy się w tym samym miejscu czyli w Zatoniu.
Resztę środków skierować na dokończenie części ścieżki na lini kolejowej 371 od Stypułowa do Żagania. Odległość ok.17km i tak linia już rozebrana w ramach odcinka nowosolskiego, zlikwidowany korytarz Transeuropejski i Linia o znaczeniu strategicznym dla wojska już w 2017r a to było bardzo trudne i to mamy już za sobą. Więc przeszkód formalnych brak. Lokalne samorządy bardzo zainteresowane i gotowe sfinansować wkład własny. No i najważniejsze dokończenie tego co już powstało w powiecie Nowosolskim ciekawy przebieg i sporo tańsza inwestycja niż budowa nowego odcinka bo 300tyś do 400tyś za 1km.
Reasumując:
-Zamiast jednego wykonujemy dwa ciekawe zadania.
-Efekt połączenie z Zatoniem, dokończenie odcinka na linii kolejowej 371 i połączenie z Żaganiem więc sporo więcej wykonane.
Domyślam się że trzeba jeszcze dołączyć do sieci Niedoradz i to wymaga wybudowania odcinka 2,5km do Otynia i wówczas poza mega efektem wszyscy byli by zadowoleni i nikt nie był by pominięty.
Więc może warto pochylić się nad sprawą i parkiet zamienić na stół .
Robert Paluch.

plus.dzienniklodzki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2021 Polska Press Sp. z o.o.