Sedan, w którego sylwetce jest coś z coupe

Czytaj dalej
Fot. Ryszard M. Perczak
Ryszard M. Perczak

Sedan, w którego sylwetce jest coś z coupe

Ryszard M. Perczak

Renault megane grandcoupe - następca megane fluence 4,63 m długości i bagażnik 550 l Silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 90 do 130 KM.

Renault wprowadzając na rynek nową generację megane zaczęło od 5-drzwiowego hatchbacka. Potem było kombi, a teraz przyszła kolej na sedana. Ta najnowsza, kompaktowa limuzyna nazywa się grandcoupe, co zdaje się sugerować, że nie jest to klasyczny, trójbryłowy samochód osobowy typu sedan.

Istotnie tylna część nadwozia tej wersji megane ma w sobie coś z coupe. Poza tym oglądając ten model z boku, zobaczymy, że proporcje metalowych fragmentów nadwozia do powierzchni okien mają się jak 1:3. W ten sposób grandcoupe już na starcie zaczęło się wyróżniać wyglądem nie tylko w swojej kategorii.

Nowe megane grandcoupe ma 4,63 m długości i rozstaw osi wynoszący 2,71 m. Poza przestronnym, pięciomiejscowym wnętrzem, jest w tym samochodzie także bagażnik o pojemności aż 560 litrów.

Na bogato...

Grandcoupe posiada wiele elementów stylistycznych wspólnych dla całej gamy nowego megane, w tym charakterystyczny układ przednich i tylnych świateł, widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy.

Ponadto są w jego wyposażeniu typowe, jeszcze niedawno tylko dla aut z wyższego segmentu, takie elementy jak np.: przezierny, kolorowy wyświetlacz danych na szybie przed kierowcą Head-Up, zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym, kolorowym ekranem TFT o zmiennych ustawieniach, dwa formaty systemu multimedialnego R-Link2 (z poziomym 7-calowym i pionowym o przekątnej 8,7 cala) oraz systemem Multi-Sense, który jest wyposażony w funkcję poleceń głosowych do nawigacji, łączności telefonicznej, aplikacji i obsługi radia.

Wskaźniki pokładowe przeznaczone do użytku kierowcy zostały zgrupowane przed nim na kolorowym, 7-calowym wyświetlaczu.

Zabrzmi jak zechcesz

Umieszczony na centralnej konsoli przycisk Multi-Sense umożliwia bezpośredni dostęp do tej funkcji na ekranie systemu R-Link2 i wybór np. jednego z pięciu możliwych trybów jazdy: Neutralny, Komfort, Sport, Eco i Spersonalizowany. Mało tego Multi-Sense oferuje także możliwość personalizacji brzmienia silnika. Do wyboru są trzy tryby: Neutralny, Komfort i Sport.

Od 90 do 130 KM

W podstawowej wersji (za 61.900 zł) megane grandcoupe jest napędzany silnikiem benzynowym 1,6 l o mocy 115 KM. Drugim silnikiem benzynowym w tym modelu może być 130-konna jednostka 1,2 l. Z kolei turbodiesle to: 1,5 l o mocy 90 lub 110 KM i 1,6 l - 130 KM.

Wszystkie silniki są wyposażone w funkcję „tryb eco”, pozwalającą obniżyć zużycie paliwa nawet o 10 proc., poprzez zmianę osiągów pojazdu. Poza tym w wersjach wyposażonych w system R-Link2 dostępna jest funkcja Driving Eco2, dostarczająca kierowcy pełnych informacji, umożliwiających mu analizowanie stylu jazdy i jego korygowanie w celu obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.

Ryszard M. Perczak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.