Renault proponuje elektryczny, autonomiczny, inteligentny pojazd przyszłości

Czytaj dalej
Wojciech Frelichowski

Renault proponuje elektryczny, autonomiczny, inteligentny pojazd przyszłości

Wojciech Frelichowski

EZ-ULTIMO - tak nazywa się koncepcyjny samochód marki Renault. Zgodnie z najowszymi trendami w motoryzacji pojazd jest elektryczny, autonomiczny i inteligentny. Podsumowując: to auto-robot.

Francuski producent twierdzi, że nadchodzą nowe czasy. Zmieniają się trendy w konsumpcji, a klienci w coraz większym stopniu są zainteresowani usługami przewozu na żądanie. EZ-ULTIMO jest zapowiedzią nowej ery i ma zapewniać ekskluzywne doświadczenie jazdy samochodem-robotem, który można spersonalizować.

Stylistyka pojazdu odwołuje się do emocji i otwiera nowe perspektywy przed designem Renault. Projekt EZ-ULTIMO ucieleśnia koncepcję Easy Life marki Renault. Szerokie, automatycznie otwierane drzwi zapewniają łatwe wsiadanie, tym bardziej, że do pasażera podjeżdża obrotowy fotel.

Wnętrze zaprojektowane jest jak prywatny komfortowy salon. Do jego wykończenia zastosowano luksusowe materiały, takie jak drewno, skóra, a nawet marmur. Wyraźnie widać inspiracje ze świata architektury wnętrz. Oczywiście kabinę wyposażono we wszystkie usługi, potrzebne by zapewnić odpoczynek lub rozrywkę. Natomiast przeszklona wielopłytkowa konstrukcja górnej części nadwozia sprawia, że pasażerowie są niewidoczni dla przechodniów.

EZ-ULTIMO jest samochodem autonomicznym. Są to takie pojazdy, które nie potrzebują kierowcy, czyli „same jeżdżą”. Prowadzenie auta jest powierzone automatom - systemom sterującym, które czuwają nad poszczególnymi podzespołami pojazdu odpowiedzialnymi za jazdę, a także „obserwują” drogę i sytuację wokół pojazdu i podejmują adekwatne decyzje.

W przypadku Renault EZ-ULTIMO mamy do czynienia z systemem jazdy autonomicznej czwartego poziomu, czyli kierowca nie musi już stale obserwować otaczającego go ruchu, ani przyrządów na kokpicie, zaś pojazd radzi sobie nawet ze skomplikowanymi sytuacjami na drodze. Bo na tym poziomie pojazdy mogą się komunikować się między sobą i informować wzajemnie, np. o zmianie pasa ruchu. Renault wyjaśnia, że w ramach systemu jazdy autonomicznej EZ-ULTIMO będzie przeznaczony do różnorodnych zastosowań: do jazdy po mieście, na autostradzie lub do przejazdów wahadłowych po wyznaczonej trasie. A ponadto francuski producent jest przekonany, że należy na nowo przemyśleć sposób spędzania czasu w samochodzie i rozwinąć nowe, wzbogacające możliwości, zarówno na płaszczyźnie prywatnej, jak i zawodowej. Dlatego ten „prywatny mobilny salon” może być przedłużeniem pobytu w luksusowym hotelu, ośrodku wypoczynkowym czy lotu samolotem.

Ciekawostką w przypadku EZ-ULTIMO jest profesjonalna sesja fotograficzna promująca to auto, która została zrealizowana na ulicach Warszawy.

Tutaj się czyta. Bez reklam.

Tak jak w kiosku. Kupując prenumeratę cyfrową, możesz czytać codzienne wydanie Dziennika Łódzkiego.

Co zyskujesz:

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Łódzkiego
  • codzienne e-wydanie Dziennika Łódzkiego
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu
Wojciech Frelichowski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dzienniklodzki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.