Praca w Barry Callebaut, czyli jak to jest sprzedawać radość

Czytaj dalej
Michał Meksa

Praca w Barry Callebaut, czyli jak to jest sprzedawać radość

Michał Meksa

O tym, jak pracuje się z... czekoladą, rozmawiamy z Jagodą Milcarz z firmy Barry Callebaut.

Czym zajmuje się Barry Callebaut?
Działamy w branży B2B, produkujemy i dostarczamy wysokiej jakości produkty kakaowe do wielu producentów, natomiast ja osobiście uważam, że dostarczamy szczęście.

Jaka jest Pani rola w tej firmie?Obecnie pracuję w dziale, który zajmuje się reklamacjami. Zajmuję się reklamacjami na rynku niemieckojęzycznym, natomiast zespół obsługi klienta zajmuje się także rynkiem angielskim, francuskim, hiszpańskim, belgijskim i holendarskim. W ostatnim czasie zaaplikowałam wewnętrznie do działu transportu i otrzymałam możliwość przejścia. Aktualnie jestem w okresie przejściowym, cały czas wspieram moich niemieckojęzycznych klientów i stopniowo uczę nowych zadań.

Jak trafiła Pani do tej firmy?
Szukałam nowej pracy i polecono mi ofertę w Barry Callebaut. Wcześniej zajmowałam się obsługą klienta. Miałam też doświadczenie z reklamacjami i z gwarancjami. Dlatego uznałam, że Barry Callebaut to odpowiednie dla mnie miejsce pracy.

Jak przebiegał Pani proces rekrutacyjny?
Proces rekrutacyjny na moje stanowisko, z uwagi na wymóg znajomości dodatkowego języka, był wymagający, ale też bardzo ciekawy. Składał się z kilku etapów. Najpierw była rozmowa z agencją, potem rozmowa z przedstawicielem HR. Następnie osoby, z którymi miałam współpracować w Niemczech, sprawdzały moją wiedzę i znajomość języka. Przeszłam również pisemne testy psychometryczne badające mój styl pracy i potencjał.

Jakimi cechami charakteru należy się wyróżniać, by pracować dla Barry Callebaut?
Nie ma określonego zestawu takich cech. Nasz zespół to mieszanka różnych osobowości i charakterów. Różne działy, różne zespoły, różne kwalifikacje i doświadczenie, jednak każdy dogaduje się ze sobą i wzajemnie się szanuje. Dlatego, że każdy z nas jest inny, możemy się uzupełniać i uczyć od siebie - z tego czerpiemy siłę. Witamy każdego z otwartymi ramionami.

Jakie możliwości rozwoju ma człowiek, który przychodzi do Was do pracy?
Myślę, że ja mogę służyć za najlepszy przykład. Jak wspomniałam, zaczynałam w dziale obsługi klienta, natomiast w związku z moim awansem przechodzę do działu logistyki. Będę teraz rozwijać się w dziale transportu. Możliwość rozwoju jest więc bardzo duża. Uważam, że każdy, jeśli tylko chce, może znaleźć swoją własną ścieżkę. Dodatkowo dostajemy wsparcie ze strony menedżerów, a koleżanki z działu HR na bieżąco informują o nowych możliwościach w naszej firmie.

Z jakich szkoleń mogą korzystać pracownicy?
Programy rozwoju osobistego dają nam możliwość wyboru. Mamy dostęp do szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe, realizowanych przez firmy zewnętrzne, lub pakietu szkoleń realizowanych wewnętrznie. Dotyczą one głównie tzw. umiejętności miękkich jak asertywność czy zarządzanie czasem. Firma stawia na indywidualne plany rozwoju i chce, aby pracownik czuł się kompetentny w swoim obszarze, bo wtedy przekłada się to na efektywność.

Jakie wymagania stawiacie, jeśli chodzi o znajomość języków obcych?
Barry Callebaut to firma międzynarodowa, więc podstawowym wymogiem językowym jest znajomość języka angielskiego. Znajomość języka obcego niezbędna jest w komunikacji z naszymi kolegami z innych krajów. Już na etapie rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzana jest umiejętność swobodnej komunikacji. Nasza firma daje również możliwość uczestniczenia w kursach językowych, więc jeśli ktoś czuje, że chciałby podnieść swoje kwalifikacje językowe, może się zapisać na angielski, niemiecki czy francuski. W zespole obsługi klienta, w którym aktualnie pracuję, wielkim plusem jest znajomość drugiego bądź trzeciego języka.

Jakie korzyści oferuje swoim pracownikom Barry Callebaut?
Jednym z większych benefitów są właśnie szkolenia. Inne firmy nie oferują aż tak szerokiego dostępu do nich. Dodatkowo dostęp do karty sportowej, opieki medycznej bądź bardzo ciekawego funduszu świadczeń socjalnych. W biurze mamy pokój służący do relaksu, w którym znajdują się konsola i piłkarzyki. Tworzymy własną bibliotekę, mamy ściankę pamiątkową ze zdjęciami. Są tu też miejsca, gdzie można spokojnie poroz-mawiać czy odpocząć. Organizujemy też imprezy firmowe, które służą temu, żebyśmy się lepiej poznali i byli ze sobą bliżej.

Jecie dużo czekolady?
W naszej firmie panuje zasada: nieważne jakie jest pytanie, czekolada zawsze jest odpowiedzią. Na początku, przyznam szczerze, ręce same wyciągały się do talerzy z czekoladą. W momencie kiedy spada nam poziom endorfin, jest niskie ciśnienie, pada deszcz, jest pochmurno - czekolada jest prawdziwym źródłem szczęścia.

Barry Callebaut - to międzynarodowa grupa, powstała z fuzji dwóch koncernów zajmujących się produkcją czekolady: francuskiej firmy Cacao Barry i belgijskiej Callebaut. Główna siedziba grupy znajduje się w Zurychu. W Łodzi firma posiada działającą od 1995 r. fabrykę ulokowaną na Nowym Józefowie oraz otwarte w 2015 r. centrum usług wspólnych, mieszczące się przy ul. Wólczańskiej.

Rekrutacja - firma poszukuje techników (m.in. do działów utrzymania ruchu, magazynu i produkcji), specjalistów do biur w fabryce czekolady (m.in. do działów QA i logistyki), oraz specjalistów do centrum usług wspólnych (m.in. do działów finansów, IT, obsługi klienta i Master data).

Oferty pracy znaleźć można na stronie https://jobs.barry-callebaut.com/ oraz na pracuj.pl.

Michał Meksa

Wydawca serwisów DziennikLodzki.pl i lodz.naszemiasto.pl

plus.dzienniklodzki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.