MM

Łódzki Rynek Hurtowy Zjazdowa SA zdobył liczne nagrody i wyróżnienia

Łódzki Rynek Hurtowy Zjazdowa SA zdobył liczne nagrody i wyróżnienia
MM

W swej ponad 20-letniej historii Łódzki Rynek Hurtowy Zjazdowa SA zdobył wiele nagród i wyróżnień.

Do tych najważniejszych należą: Nagroda Gospodarcza Wojewody Łódzkiego 2009, Lider Przedsiębiorczości 2003, Gazela Biznesu, Złoty Laur, Medal Europejski BCC. Prezes Zarządu Spółki Cezary Kołota zdobył tytuł „Menedżer roku” – edycja 2012 w kategorii Małe i średnie przedsiębiorstwa. W roku 2007 Wiceprezes Zarządu Karol Karolak uzyskał tytuł „Polski kupiec” – przyznany za szczególne zasługi w działaniu na rzecz rozwoju handlu w Polsce. Rynek hurtowy w Łodzi jest obecnie jednym z wiodących w Polsce, będąc również członkiem stowarzyszenia World Union of Wholesale Markets (www.wuwm.org).

W sezonie ruch i gwar słychać na Zjazdowej praktycznie przez cały czas. Trudno powiedzieć, kiedy w Łódzkim Rynku Hurtowym „Zjazdowa” SA zaczyna się dzień. Rolnicy w upalne dni czekają aż słońce nieco zajdzie i wtedy zbierają plony swojej ciężkiej pracy. Świeże, prosto z pola warzywa i owoce ładują do samochodów, a potem jadą bezpośrednio na Zjazdową. Może wtedy być już po północy.

Około godz. 4 pojawiają się pierwsi klienci. Choć nie znaczy to, że jeśli ktoś przyjedzie tu o godz. 2, zostanie odprawiony z kwitkiem. Rytm ich pojawiania się wyznaczają godziny, w których otwierają swoje sklepy. Jeśli ktoś zaczyna handlować o godz. 6, na Zjazdową przyjedzie wcześniej. Ten, kogo sklep czynny jest od 8, będzie mógł jeszcze trochę pospać.

Auta wyładowane świeżymi pomidorami, ogórkami, rzodkiewkami, koprem, selerem i porem jadą prosto do sklepów. Setki spożywczaków, warzywniaków i sklepów wielobranżowych zaopatruje się właśnie tutaj. Przyjeżdżają, bo klient chce mieć towar prosto z pola.

W sezonie cykl handlowy wygląda w taki sposób, że na sklepowych półkach pojawiają się towary, które zostały zebrane mniej niż przed 24 godzinami. Najczęściej jednak jest to zaledwie kilka godzin

– mówi Kamil Karolak dyrektor ŁRH Zjazdowa SA.

Po porannym szczycie robi się trochę spokojniej. W sezonie nie na długo. Około godz. 15 pojawiają się klienci, których sklepy otwarte są długo, na przykład do godz. 21. W takim przypadku można przyjechać po świeży towar oraz uzupełnić braki w zatowarowaniu. Wytrawny bywalec Zjazdowej szybko rozpoznaje co właśnie dojechało, a co leży od rana. Wybiera produkty najświeższe i najlepszej jakości. W ten sposób cykl się zamyka.

Podmiotów, które zaopatrują się przy Zjazdowej są tysiące. Ale ruch jest jakby mniejszy niż powiedzmy 10 lat temu. To wynik zmieniania się modelu biznesowego. Kiedyś przedsiębiorca- handlowiec głównie dbał o rotację towaru, na który był zbyt. Obecnie w warunkach dużej konkurencji stanowiącej oczywiście korzyść dla ostatecznego odbiorcy („Kowalskiego”) często trzeba szukać okazji zakupowych, dbać o klienta i różnorodność oferty, a to spory kłopot zwłaszcza, jeśli punktów, w których się sprzedaje jest kilka.

Przez lata rozwinęła się działalność komplementarna do tradycyjnego modelu cash and carry polegająca na realizacji dostaw.

MM

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.