Józef Lonczak

Co czeka kierowców w 2022 r. na najważniejszych podkarpackich drogach?

Co czeka kierowców w 2022 r. na najważniejszych podkarpackich drogach? Fot. Krzysztof Kapica
Józef Lonczak

Co czeka kierowców w 2022 r. na najważniejszych podkarpackich drogach, jakie największe inwestycje będą realizowane na drogach krajowych na Podkarpaciu? Na nasze pytania odpowiada Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Rzeszowie.

Po pierwsze, do ruchu oddany zostanie ostatni odcinek drogi ekspresowej S19 między Rzeszowem a granicą z woj. lubelskim, czyli 9 km między m. Zdziary a Rudnik nad Sanem. Oddając do ruchu ten odcinek, umożliwimy kierowcom podróż przez Podkarpacie w kierunku Lublina w całości „ekspresówką". Tym samym skróci się czas przejazdu, poprawi komfort i bezpieczeństwo podróży.

Po drugie, zakończy się rozbudowa 7-kilometrowego odcinka DK28 Przemyśl - Medyka prowadzącego do przejścia granicznego z Ukrainą. Inwestycja ta obejmuje rozbudowę istniejącej drogi krajowej do dwóch pasów w obu kierunkach (z pasem dzielącym o szer. 3,5 m). Dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną, jezdnia prawa na dojeździe do granicy na długości 0,5 km będzie miała rozszerzenie do czterech, a następnie do pięciu pasów ruchu. Na odcinku objętym rozbudową, nawierzchnia zostanie wzmocniona do nośności 115 kN/oś. Rozbudowane zostaną skrzyżowania z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych, zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe i zatoki autobusowe. Powstaną dodatkowe jezdnie i zjazdy umożliwiające dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze, a także miejsca ważenia pojazdów i kontroli pojazdów.

Po trzecie, rozpoczną się prace budowlane na odcinku S19 od węzła Rzeszów Południe do Babicy. Aktualnie oczekujemy na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID). W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy odcinek drogi ekspresowej o długości ponad 10 km i przekroju 2-jezdniowym po 2 pasy ruchu w obu kierunkach. Powstanie dwupoziomowy węzeł Babica. Zakres prac obejmie także budowę obiektów inżynierskich, w tym tunelu o długości ok. 2 km.

Po czwarte, dla odcinków S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe (długość 10,3 km) i Miejsce Piastowe - Dukla (długość 10,1 km) wykonawcy, którzy realizują te zadania, złożą wnioski do Wojewody Podkarpackiego o uzyskanie decyzji ZRID, co oznacza koniec projektowania i początek prac budowlanych w terenie.

Po piąte, nowym roku planowane jest podpisanie umów na realizację dwóch odcinków S19: Babica - Jawornik - długość 11,5 km i Dukla - Barwinek - długość 18,2 km.

Ponadto GDDKiA będzie realizować cały szereg mniejszych inwestycji. Wszystkie mają służyć temu, aby użytkownicy dróg mogli korzystać z nich w sposób bardziej bezpieczny i komfortowy.

Józef Lonczak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.