Brak ci magnezu? Sprawdź, jak łatwo można go uzupełnić

Czytaj dalej
Magdalena Dzikiewicz-Polak, autorka bloga NoemiDemi.com

Brak ci magnezu? Sprawdź, jak łatwo można go uzupełnić

Magdalena Dzikiewicz-Polak, autorka bloga NoemiDemi.com

Magnez jest jednym z najważniejszych minerałów w organizmie człowieka. Bierze udział w ponad 300 procesach fizjologicznych. Wiele osób funkcjonuje na skraju wyczerpania tego niezbędnego pierwiastka. Według amerykańskiego neurochirurga dr. Normana Shealy, prawie każda znana choroba wiąże się z niedoborem magnezu. Jest to dość mocne stwierdzenie, ale jeśli weźmiesz pod uwagę to, w jak wielu procesach magnez bierze udział, ma to sens.

Oto 10 najważniejszych objawów niedoboru magnezu:

Brak ci  magnezu? Sprawdź, jak łatwo można go uzupełnić
  1. 1. Problemy z koncentracją
  2. Niedobór magnezu może znacząco obniżyć wydajność mózgu. Badania wykazały, że magnez poprawia zdolność uczenia się i pamięć.
  3. 2. Bóle głowy i przewlekłe migreny
  4. Osoby cierpiące na przewlekłe migreny często mają niższy poziom magnezu, bo pierwiastek ten odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie nerwów oraz odgrywa kluczową rolę w regulowaniu ilości neuroprzekaźników w organizmie.
  5. 3. Zaparcia
  6. Zaparcia to dość powszechna dolegliwość wielu dorosłych, szczególnie prowadzących siedzący tryb życia i konsumujących standardową dietę. Magnez w postaci chlorku magnezu jest idealnym, zdrowym i nieuzależniającym środkiem na zatwardzenia.
  7. 4. Zmęczenie
  8. Magnez jest pierwiastkiem zaangażowanym w produkcję energii w naszym organizmie. Dodatkowo wspomaga nadnercza, które również mają na to wpływ. Chroniczny stres powoduje spadki magnezu i tym samym energii.
  9. 5. Bezsenność
  10. Niedobory magnezu w organizmie mogą powodować zarówno zmęczenie, jak i problemy ze snem. Reakcje, które pozornie powinny się wykluczać, a tak naprawdę napędzają się wzajemnie. Magnez bierze udział w produkcji ważnego neuroprzekaźnika hamującego (GABA), który jest niezbędny, abyśmy mogli zapaść w dobry, spokojny sen.
  11. 6. Skurcze mięśni
  12. Magnez jest niezbędny do prawidłowej transmisji nerwów i tym samym odgrywa istotną rolę w skurczu mięśni. Gdy magnez jest na wyczerpaniu, skurcze mięśni mogą stać się słabe i nieskoordynowane, co prowadzi do mimowolnych często bolesnych skurczów. Jest to jeden z najczęstszych wczesnych objawów niedoboru magnezu. Skurcze występują zazwyczaj w nogach, stopach, a czasem nawet w miejscach takich jak powieki.
  13. 7. Chroniczny ból
  14. Przewlekły ból jest silnie związany z napięciem w organizmie. To napięcie może być czysto fizyczne, ale może być również pogłębione przez stres emocjonalny. Gdy zapasy magnezu są niskie, układ nerwowy może stać się nadmiernie pobudliwy, co może zwiększyć napięcie mięśni. Magnez wpływa uspokajająco zarówno na umysł, jak i ciało, jednocześnie łagodząc i rozluźniając mięśnie.
  15. 8. Arytmia serca
  16. Serce jest mięśniem, który stale się kurczy i rozkurcza, pracuje non stop. Podobnie jak w przypadku innych mięśni, aby zapewnić prawidłową kurczliwość, serce uzależnione jest od magnezu (i od miłości). Magnez reguluje stężenie wapnia i potasu w tkance mięśniowej, tym samym ułatwiając prawidłową pracę serca.
  17. 9. Drętwienie i mrowienie
  18. Jeśli często odczuwasz drętwienie, np. w rękach czy stopach, jest to prawdopodobnie spowodowane niedoborem magnezu.
  19. 10. Zaburzenia nastroju

Magnez odgrywa kluczową rolę w regulacji neuroprzekaźników. Neuroprzekaźniki są substancjami chemicznymi w mózgu, które regulują wzorce myślowe i zachowania, od motywacji do snu, poczucia szczęścia i smutku, złości i spokoju.

Jak najprościej uzupełnić niedobory magnezu? Masz na to 3 sposoby

Spożywaj pokarmy bogate w magnez takie jak między innymi awokado, zielone liściaste warzywa i gorzka czekolada.

Do kąpieli dwa razy w tygodniu dodaj sól Epsom lub chlorek magnezu. Magnez bardzo dobrze wchłania się przez skórę.

Suplementuj magnez, najlepiej w postaci chlorku magnezu lub jabłczanu magnezu.

Magdalena Dzikiewicz-Polak

- ekonomistka i bankowiec z tytułem MBA, a przy tym maratonka i entuzjastka zdrowego odżywiania i alternatywnych metod leczenia, owocowo-warzywna żona i mama dwójki urwisów. Autorka bloga NoemiDemi.com o zdrowym życiu rodziców i dzieci oraz rewolucyjnego e-booka „Jak odżywiać dziecko, aby było zdrowe?”.

Blog Noemi Demi to znacznie więcej niż zwykły blog, to inspiracja do działania, do wyboru tego, co najlepsze dla Ciebie i Twojego dziecka, do zamieszania Ci w głowie i do zmian, jeśli tylko odważysz się wprowadzić je w życie.

Magdalena Dzikiewicz-Polak, autorka bloga NoemiDemi.com

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dzienniklodzki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.